Tanulásban akadályozott és ép intellektusú, tipikus fejlődési ütemű tanulók alapkultúrtechnikai ismereteinek vizsgálata - A szövegértő olvasás felmérése 8. évfolyamon

Szerzők

  • Dorottya Horváth University of Pannonia Szerző

Kulcsszavak:

enyhén értelmi fogyatékos tanulók, szövegértő olvasás, továbbtanulás

Absztrakt

A tanulásban akadályozott, enyhén értelmi fogyatékos tanulók továbbtanulási lehetőségeit jelentősen befolyásolja, hogy milyen mértékben sajátították el az értő olvasás képességét. A tanulmány arra a kérdésre keresi a választ, hogy a nyolcadik évfolyamos, enyhén értelmi fogyatékos és ép intellektusú, tipikus fejlődési ütemű diákok szövegértő teljesítménye milyen szinten áll, alkalmassá teszi-e őket a középiskolába lépésre. A vizsgálat lebonyolítása négy Vas megyei oktatási intézményben valósult meg, 2017 májusában. A kutatás eredményeinek elemzése nyomán kirajzolódott, hogy jelentős részük funkcionális analfabétaként kerül ki az általános iskola padjaiból. Többek között ezért is lenne fontos még nagyobb figyelmet fordítani az olvasás-írás tanítása során a megfelelő módszer kiválasztására, valamint az egyéni igényekhez igazodó oktatásra.

Megjelent

2019-09-30

Folyóirat szám

Rovat

Tanulmányok - Társadalmi kérdések

Hogyan kell idézni

Tanulásban akadályozott és ép intellektusú, tipikus fejlődési ütemű tanulók alapkultúrtechnikai ismereteinek vizsgálata - A szövegértő olvasás felmérése 8. évfolyamon. (2019). Tér - Gazdaság - Ember, 7(2-3). https://testtge.ddc.sze.hu/tge/article/view/309