Tanulásban akadályozott és ép intellektusú, tipikus fejlődési ütemű tanulók alapkultúrtechnikai ismereteinek vizsgálata - A szövegértő olvasás felmérése 8. évfolyamon
Keywords:
enyhén értelmi fogyatékos tanulók, szövegértő olvasás, továbbtanulásAbstract
A tanulásban akadályozott, enyhén értelmi fogyatékos tanulók továbbtanulási lehetőségeit jelentősen befolyásolja, hogy milyen mértékben sajátították el az értő olvasás képességét. A tanulmány arra a kérdésre keresi a választ, hogy a nyolcadik évfolyamos, enyhén értelmi fogyatékos és ép intellektusú, tipikus fejlődési ütemű diákok szövegértő teljesítménye milyen szinten áll, alkalmassá teszi-e őket a középiskolába lépésre. A vizsgálat lebonyolítása négy Vas megyei oktatási intézményben valósult meg, 2017 májusában. A kutatás eredményeinek elemzése nyomán kirajzolódott, hogy jelentős részük funkcionális analfabétaként kerül ki az általános iskola padjaiból. Többek között ezért is lenne fontos még nagyobb figyelmet fordítani az olvasás-írás tanítása során a megfelelő módszer kiválasztására, valamint az egyéni igényekhez igazodó oktatásra.
Published
Issue
Section
License
Copyright (c) 2025 Journal of Region, Society and Economy

This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.