Szegmentálás az egészséges táplálkozással szembeni attitűd alapján
Kulcsszavak:
egészség, attitűd, hedonizmus, szegmentálásAbsztrakt
A fogyasztói trendek alapján egyre népszerűbb az egészséges táplálkozás, mely az egészségtudatosság egyik aspektusa. A vizsgálat célja a magyar fogyasztók egészséges táplálkozáshoz való viszonyulásának feltárása. Egy leíró empirikus kutatás keretében 1 053 fő töltötte ki a kérdőívet. Az attitűd alapján elkülöníthető az egészség és az ízletesség faktora. Míg az első az egészséges ételek fogyasztását jelenti, a másik az egészség háttérbe szorítását és az ízletesség szem előtt tartását. Hierarchikus klaszterelemzés segítségével három fogyasztói csoportot került elkülönítésre: ízeket élvezők (29,9%), semlegesek (38,4%) és egészségesek (31,7%). Az ízeket élvezők azt esznek, ami ízlik nekik és nem törődnek az étel tápanyagtartalmával. A semlegesek sem az egészséges táplálkozással, sem az ízletességgel nem tudnak azonosulni. Az egészségesek attitűdjére egyértelműen jellemzi az egészséges táplálkozás. A kutatás gyakorlati jelentősége a célzott marketingprogramok kialakításában rejlik. A túlsúly- és elhízás visszaszorítása össztársadalmi érdek (a fejlett országokban, ahol ez korunk népbetegségének számít), ezért fontos társadalmi célú reklámok indítása és az emberek felvilágosítása a témában.
Megjelent
Folyóirat szám
Rovat
License
Copyright (c) 2025 Tér - Gazdaság - Ember

This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.