Szegmentálás az egészséges táplálkozással szembeni attitűd alapján

Szerzők

  • Veronika Keller Széchenyi István University Szerző
  • Ida Ercsey Széchenyi István University Szerző

Kulcsszavak:

egészség, attitűd, hedonizmus, szegmentálás

Absztrakt

A fogyasztói trendek alapján egyre népszerűbb az egészséges táplálkozás, mely az egészségtudatosság egyik aspektusa. A vizsgálat célja a magyar fogyasztók egészséges táplálkozáshoz való viszonyulásának feltárása. Egy leíró empirikus kutatás keretében 1 053 fő töltötte ki a kérdőívet. Az attitűd alapján elkülöníthető az egészség és az ízletesség faktora. Míg az első az egészséges ételek fogyasztását jelenti, a másik az egészség háttérbe szorítását és az ízletesség szem előtt tartását. Hierarchikus klaszterelemzés segítségével három fogyasztói csoportot került elkülönítésre: ízeket élvezők (29,9%), semlegesek (38,4%) és egészségesek (31,7%). Az ízeket élvezők azt esznek, ami ízlik nekik és nem törődnek az étel tápanyagtartalmával. A semlegesek sem az egészséges táplálkozással, sem az ízletességgel nem tudnak azonosulni. Az egészségesek attitűdjére egyértelműen jellemzi az egészséges táplálkozás. A kutatás gyakorlati jelentősége a célzott marketingprogramok kialakításában rejlik. A túlsúly- és elhízás visszaszorítása össztársadalmi érdek (a fejlett országokban, ahol ez korunk népbetegségének számít), ezért fontos társadalmi célú reklámok indítása és az emberek felvilágosítása a témában.

Megjelent

2018-09-30

Folyóirat szám

Rovat

Tanulmányok

Hogyan kell idézni

Szegmentálás az egészséges táplálkozással szembeni attitűd alapján. (2018). Tér - Gazdaság - Ember, 6(3). https://testtge.ddc.sze.hu/tge/article/view/258