Eltűnik-e a tér a távoktatással?
Kulcsszavak:
felnőttképzés, elearning, lifelong learning, digitális szakadék, területi koncentráció, területi egyenlőtlenség méréseAbsztrakt
A tanulmány célja, hogy bemutassa a területi egyenlőtlenségek mértékét a felnőttképzésben. A nemzetközi és hazai szakirodalom feldolgozását alapul véve egy konkrét példán, a győri Széchenyi István Egyetem felnőttképzéses hallgatóinak elemzésén keresztül történik az elemzés. A hallgatók lakhely adatainak elemzésekor figyelembe vesszük az Egyetem elhelyezkedését, régióban betöltött szerepét, vonzáskörzetét. Nem oktatási szempontból vizsgáljuk a felnőttképzés ismérveit, hanem a társadalomföldrajz szemszögéből próbálunk választ találni a területi koncentráció előnyeire és hátrányaira a felnőttképzésben részt vevő hallgatók mobilitását középpontba állítva. A létszámok alapján megvizsgáljuk, hogy a Széchenyi István Egyetem területi koncentrációja mit mutat Győr-Moson-Sopron, illetve a vele szomszédos megyékre. A tanulmány három fő részre bontható. Az első részben áttekintjük a felnőttképzés struktúráját és definícióját, a második részben a szakirodalom főbb megállapításai következnek, végül a harmadik részben a területi egyenlőtlenség mérési módszereit alkalmazva ismertetjük az eredményeket.
Megjelent
Folyóirat szám
Rovat
License
Copyright (c) 2025 Tér - Gazdaság - Ember

This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.