Eltűnik-e a tér a távoktatással?

Szerzők

  • Melinda Krankovits Széchenyi István University Szerző
  • Irén Szörenyiné Kukorelli Széchenyi István University Szerző

Kulcsszavak:

felnőttképzés, elearning, lifelong learning, digitális szakadék, területi koncentráció, területi egyenlőtlenség mérése

Absztrakt

A tanulmány célja, hogy bemutassa a területi egyenlőtlenségek mértékét a felnőttképzésben. A nemzetközi és hazai szakirodalom feldolgozását alapul véve egy konkrét példán, a győri Széchenyi István Egyetem felnőttképzéses hallgatóinak elemzésén keresztül történik az elemzés. A hallgatók lakhely adatainak elemzésekor figyelembe vesszük az Egyetem elhelyezkedését, régióban betöltött szerepét, vonzáskörzetét. Nem oktatási szempontból vizsgáljuk a felnőttképzés ismérveit, hanem a társadalomföldrajz szemszögéből próbálunk választ találni a területi koncentráció előnyeire és hátrányaira a felnőttképzésben részt vevő hallgatók mobilitását középpontba állítva. A létszámok alapján megvizsgáljuk, hogy a Széchenyi István Egyetem területi koncentrációja mit mutat Győr-Moson-Sopron, illetve a vele szomszédos megyékre. A tanulmány három fő részre bontható. Az első részben áttekintjük a felnőttképzés struktúráját és definícióját, a második részben a szakirodalom főbb megállapításai következnek, végül a harmadik részben a területi egyenlőtlenség mérési módszereit alkalmazva ismertetjük az eredményeket.

Megjelent

2018-06-30

Folyóirat szám

Rovat

Tanulmányok

Hogyan kell idézni

Eltűnik-e a tér a távoktatással?. (2018). Tér - Gazdaság - Ember, 6(2). https://testtge.ddc.sze.hu/tge/article/view/245