Egy gazdaságtudományi axióma marketing manifesztációja

Authors

  • Petra Platz Széchenyi István Egyetem Author

Abstract

A marketing mint alkalmazott tudomány logikája a közgazdaságtan elméleteiből vezethetők le. Ahogy a gazdaságelmélet formálódik, a marketing paradigmáiban is úgy tolódnak el a hangsúlyok. Az állandóan változó empirikus és elméleti tudásbázistól inspirálva folyamatosan bővül és változik a marketing gyakorlati eszköztára. Tanulmányomban a neoklasszikus iskola által kijelölt
paradigmák közül a neoklasszikus hasznosságelmélet marketingbe való integrálásával foglalkozom: annak működőképességével, érvényességi tartományaival és korlátaival. A hasznosság értelmezésével kapcsolatban felmerült problematikát egyrészről a szakirodalmak által kínált válaszutak összegzésével válaszoljuk meg; másrészt számba vesszük új megoldási lehetőségek alkalmazhatóságát.

Published

2025-02-17

Issue

Section

Metaközgadaságtan

How to Cite

Egy gazdaságtudományi axióma marketing manifesztációja. (2025). Journal of Region, Society and Economy, 2(1). https://testtge.ddc.sze.hu/tge/article/view/57