Egy gazdaságtudományi axióma marketing manifesztációja
Absztrakt
A marketing mint alkalmazott tudomány logikája a közgazdaságtan elméleteiből vezethetők le. Ahogy a gazdaságelmélet formálódik, a marketing paradigmáiban is úgy tolódnak el a hangsúlyok. Az állandóan változó empirikus és elméleti tudásbázistól inspirálva folyamatosan bővül és változik a marketing gyakorlati eszköztára. Tanulmányomban a neoklasszikus iskola által kijelölt
paradigmák közül a neoklasszikus hasznosságelmélet marketingbe való integrálásával foglalkozom: annak működőképességével, érvényességi tartományaival és korlátaival. A hasznosság értelmezésével kapcsolatban felmerült problematikát egyrészről a szakirodalmak által kínált válaszutak összegzésével válaszoljuk meg; másrészt számba vesszük új megoldási lehetőségek alkalmazhatóságát.
Letöltések
Megjelent
Folyóirat szám
Rovat
License
Copyright (c) 2014 Tér - Gazdaság - Ember

This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.