A településmarketing felsőoktatási aspektusai – helyben tartó stratégiák Kaposvárott és Miskolcon
Abstract
Az utóbbi években egyre hangsúlyosabbá vált a felsőoktatás szolgáltató szerepe, illetve külön jelentőséget kapott a felsőoktatási intézmény saját környezetében és bővebb területi elhelyezkedésén belüli kapcsolatrendszere.
A felsőoktatási intézmények versenyképessége a nemzetközi és a helyi kapcsolatok összetettségétől, hatékonyságától is függ, ugyanakkor e kapcsolatrendszerek alakulása befolyásolja a városok, régiók versenyelőnyét, népességmegtartó képességét is. A korábbi nemzetgazdasági rendszerek mellett felerősödött a regionális szint, de az intézmények számára legalább ennyire
lényeges a lokális szint, elsősorban székhelytelepülésekhez való viszonyulás.
Ennek egy sajátos területét, a felsőoktatás és a településmarketing összefüggéseinek, lehetőségeinek vizsgálatát mutatjuk be jelen dolgozatunkban Kaposvár és Miskolc kapcsolódó fejlesztési céljainak bemutatásával, a megtett lépések véleményezésével.
Downloads
Published
Issue
Section
License
Copyright (c) 2016 Journal of Region, Society and Economy

This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.