A településmarketing felsőoktatási aspektusai – helyben tartó stratégiák Kaposvárott és Miskolcon

Szerzők

  • Tünde Patay Széchenyi István Egyetem Szerző
  • Zsolt Dános Széchenyi István Egyetem Szerző

Absztrakt

Az utóbbi években egyre hangsúlyosabbá vált a felsőoktatás szolgáltató szerepe, illetve külön jelentőséget kapott a felsőoktatási intézmény saját környezetében és bővebb területi elhelyezkedésén belüli kapcsolatrendszere.
A felsőoktatási intézmények versenyképessége a nemzetközi és a helyi kapcsolatok összetettségétől, hatékonyságától is függ, ugyanakkor e kapcsolatrendszerek alakulása befolyásolja a városok, régiók versenyelőnyét, népességmegtartó képességét is. A korábbi nemzetgazdasági rendszerek mellett felerősödött a regionális szint, de az intézmények számára legalább ennyire
lényeges a lokális szint, elsősorban székhelytelepülésekhez való viszonyulás.
Ennek egy sajátos területét, a felsőoktatás és a településmarketing összefüggéseinek, lehetőségeinek vizsgálatát mutatjuk be jelen dolgozatunkban Kaposvár és Miskolc kapcsolódó fejlesztési céljainak bemutatásával, a megtett lépések véleményezésével.

Letöltések

Megjelent

2025-02-22

Folyóirat szám

Rovat

Gazdaság

Hogyan kell idézni

A településmarketing felsőoktatási aspektusai – helyben tartó stratégiák Kaposvárott és Miskolcon. (2025). Tér - Gazdaság - Ember, 4(2). https://testtge.ddc.sze.hu/tge/article/view/130