Idősmarketing

A hazai idősek fogyasztási, vásárlási szokásai

Szerzők

  • Szilárd Csizmadia Széchenyi István Egyetem Szerző
  • Róbert Győri Szabó Széchenyi István Egyetem Szerző
  • Norbert Kovács Széchenyi István Egyetem Szerző

Absztrakt

A szenior fogyasztók évről évre jelentősebb részpiacot alkotnak a fejlett, jóléti államokban, hiszen számuk és szabadon elkölthető jövedelmük egyre nagyobb.
Az 50 éven felüliekre szakosodó idősmarketing Nyugaton kezd már teret nyerni. A szeniorok fogyasztói szokásai változóban vannak (pl. márkahűség), közelednek a fiatalokéhoz, tudatos és minőségorientált vásárlók. A hazai idősmarketing még gyerekcipőben jár, elterjedéséhez saját kutatással próbáltunk hozzájárulni. 2013 tavaszán a győri nyugdíjas egyetemen résztvevő idős hallgatók körében 556 fő részvételével kérdőíves felmérést végeztünk. Megvizsgáltuk, mi a véleményük a reklámokról, vásárolnak-e reklám hatására, milyen szempontok befolyásolják őket fogyasztási döntéseiknél. A kapott válaszok rengeteg elemzési lehetőséget kínáltak.

Letöltések

Megjelent

2025-02-17

Folyóirat szám

Rovat

Ember és Társadalom

Hogyan kell idézni

Idősmarketing: A hazai idősek fogyasztási, vásárlási szokásai. (2025). Tér - Gazdaság - Ember, 2(1). https://testtge.ddc.sze.hu/tge/article/view/64