A tér szerepe a vállalatok működésében

Szerzők

  • Adrienn Reisinger Széchenyi István Egyetem Szerző

Kulcsszavak:

tér, terület, vállalat, globális-lokális

Absztrakt

A tanulmány célja, hogy áttekintést adjon a térnek a vállalatok életében betöltött szerepéről. A területi kutatások több évtizede vizsgálják a különböző társadalmi és gazdasági folyamatok térbeliségét. Ezt alapul véve a tanulmány arra keresi a választ, hogy a vállalatok életében milyen módon lehet értelmezni a teret, valamint ez milyen módokon jelenhet meg az őket vizsgáló elemzésekben. A tanulmány a hazai és nemzetközi szakirodalom alapján elméleti síkon mutatja be a témát, emellett ismerteti a szerző saját megközelítéseit is a témához kapcsolódóan. A tanulmány kiemeli a globális, lokális szint szerepét és az utóbbi évtizedben egyre fontosabbá váló virtuális tér jelentőségét. A vállalatok térbeli szerepének vizsgálatakor többféle megközelítést követhetünk. Ezek közül a tanulmány a vállalatok egyéni és aggregát vizsgálatának fontosságára és alkalmazására mutat rá.
Az eredmények hasznosak lehetnek mind a vállalatoknak, mind a döntéshozóknak, mind a kutatóknak abból a szempontból, hogy egyfajta összegzést ad a tér vállalati életben betöltött szerepéről.

Letöltések

Megjelent

2021-06-30

Folyóirat szám

Rovat

Tanulmányok

Hogyan kell idézni

A tér szerepe a vállalatok működésében. (2021). Tér - Gazdaság - Ember, 9(2). https://testtge.ddc.sze.hu/tge/article/view/275