Innováció piaci sikere – A hazai gyakorlat empirikus modellje

Szerzők

  • István Piskóti Miskolci Egyetem Szerző
  • Szabolcs Nagy Miskolci Egyetem Szerző
  • László Molnár Miskolci Egyetem Szerző

Absztrakt

A vállalati innovációk piaci sikerét befolyásoló faktorok elemzése mind a magyar, mind pedig a nemzetközi szakirodalomban egy nagyon népszerű témának tekinthető. Az új termékek piaci sikerét meghatározó tényezők beazonosítása és a köztük fennálló kapcsolatok elemzése alapvető fontosságú a vállalatok számára a piaci siker érdekében. A téma meghatározó szakértői egyetértenek abban, hogy a vállalati stratégia, a vállalati folyamatok és a termékjellemzők egyaránt hatást gyakorolnak a piaci sikerre. A kutatásunk fő célja egy olyan modell létrehozása volt, amely integrálja az innovációk piaci sikerét befolyásoló strukturális és folyamatelemeket. A modellünk empirikus, strukturális egyenlőségek módszerével (SEM) történő tesztelése után megállapítható, hogy hazánkban az innovációk piaci sikerét a legnagyobb mértékben a termékjellemzők határozzák meg, de kisebb mértékben a folyamat-jellemzők és a stratégiai jellemzők is szignifikáns hatást gyakorolnak rá.

Letöltések

Megjelent

2013-03-31

Folyóirat szám

Rovat

Gazdaság

Hogyan kell idézni

Innováció piaci sikere – A hazai gyakorlat empirikus modellje. (2013). Tér - Gazdaság - Ember, 1(1). https://testtge.ddc.sze.hu/tge/article/view/12