Az aspirációs csoportok hatása a fogyasztói döntésekre

Szerzők

  • Tamás Vaszari Széchenyi István Egyetem Szerző

Absztrakt

A vállatok munkafolyamatainak hatékonyságjavítása napjaink központi kérdése. Az értékesítési tevékenység esetében ennek egyik eszköze a fogyasztók jobb megismerése. A döntési motivációk racionális és emocionális indíttatásúak lehetnek. A fogyasztói aspirációk a vásárló személyes törekvéseiről szólnak: arról, hogy mely csoportokba szeretne tartozni, és ezért milyen erőfeszítésekre hajlandó. A szerző egyik hipotézise, hogy az aspirációs csoport megválasztása elsősorban az egyén korától, iskolai végzettségétől
és társadalmi státuszától függ. Ugyanakkor azt is feltételezi, hogy a csoportkövető magatartásformák csak bizonyos élethelyzetekben, például a vásárlások során érvényesülnek. A tervezett kutatások célja annak igazolása, hogy a vállalatok együttműködése az aspirációs csoportok tagjaival marketingeszköznek tekinthető és módszertanilag leírható.

Letöltések

Megjelent

2025-02-17

Folyóirat szám

Rovat

Tanulmányok

Hogyan kell idézni

Az aspirációs csoportok hatása a fogyasztói döntésekre. (2025). Tér - Gazdaság - Ember, 3(2). https://testtge.ddc.sze.hu/tge/article/view/97