A társadalmi tőke hatása az együttműködő dunántúli borászati vállalatokra – tudásáramlás és piaci információ terjedése

Szerzők

  • Árpád Brányi Széchenyi István Egyetem Szerző
  • László Józsa Széchenyi István Egyetem Szerző

Absztrakt

Napjainkban a vállalati együttműködések a korábbiaknál erőteljesebb piaci jelenléte figyelhető meg a gazdaság számos területén a stratégiai szövetségektől a beszállítói hálózatokon keresztül a klaszterekig. A piaci szereplők együttműködése versenyelőnyt biztosíthat, megkönnyítheti a piaci térnyerésüket, továbbá a vállalati növekedést. Mind a nemzetközi, mind a magyar borágazat dinamikus átalakuláson megy keresztül, sorra jelennek meg a különféle vállalatközi együttműködések, kooperációk. Tanulmányunk célja, hogy feltárja a társadalmi tőke azon „puha” (soft) tényezőit, melyek révén a gazdasági szereplők hajlandóak összefogni, továbbá tipizálja és csoportosítsa az együttműködésben résztvevő borászatokat az együttműködés jellege szerint. Ez a tipizálás segítséget nyújt a kooperáló borászati vállalatok tudásáramlásának mélyebb megismerésében, különös tekintettel a piaci információk terjedésére.

Letöltések

Megjelent

2025-02-17

Folyóirat szám

Rovat

Tanulmányok

Hogyan kell idézni

A társadalmi tőke hatása az együttműködő dunántúli borászati vállalatokra – tudásáramlás és piaci információ terjedése. (2025). Tér - Gazdaság - Ember, 3(2). https://testtge.ddc.sze.hu/tge/article/view/96