A közforgalmú közlekedési szolgáltatás fejlesztési lehetőségei
Adalékok SDL megközelítés és a piaci előrejelzés Markov módszere alapján
Abstract
A tanulmány SDL megközelítésben vázolja fel a közforgalmi közlekedési szolgáltatás marketingsajátosságainak újragondolását, a kétoldalú, interaktív –szolgáltatói és igénybevevői – kompetenciák szerepét és lehetőségeit a közös értékalkotásban, és végső soron a szolgáltatásfejlesztésben. A hagyományos megközelítéshez képest hangsúlyozza, hogy az SDL szemlélet hozzájárulhat a jobb fogyasztóorientációhoz, a tömegközlekedési ajánlat fejlesztéséhez. Ennek alapján végzett reprezentatív kutatás eredményeire támaszkodva, Markov-lánc analízis alkalmazásával előrejelzést mutat be a hazai tömegközlekedés jövőbeni részarányának alakulásáról, különös tekintettel az intermodális versenyre.
A kutatás alátámasztja, hogy egymással ellentétes hatások eredményeképpen a közösségi közlekedés részaránya várhatóan kissé növekszik, miközben az Európai Unió átlagát tekintve a tömegközlekedés teljesítményei relatíve csökkenő
tendenciát mutatnak.
Published
Issue
Section
License
Copyright (c) 2013 Journal of Region, Society and Economy

This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.