A földrajzi és a virtuális közelség hatása a vállalatközi kommunikációra
Kulcsszavak:
földrajzi közelség, virtuális közelség, vállalati kommunikáció, empirikus kutatásAbsztrakt
A tanulmány a vállalati kommunikáció rövid elméleti áttekintését követően a közelség-dimenziók szintetizálásával foglalkozik, majd ismerteti egy 2013-ban végzett empirikus kutatást és részeredményeit. A kérdőíves felmérés a Nyugat-Dunántúl Régió vállalatai körében került lekérdezésre, négy fő tématerületet érintve. A szerzők a vállalati extern kommunikációt emelik ki, a primer kutatás vonatkozó eredményeit a földrajzi és a virtuális közelség aspektusában elemzik. A földrajzi közelség nem kizárólagos a vállalatközi kommunikációban, ám időszaki jellege kiemelendő – a kapcsolatok kialakulásához és fenntartásához nélkülözhetetlenek a face-to-face találkozások. Mindazonáltal a kommunikációs technológia adta lehetőségek a virtuális közelség erősödését is magukkal hozták, amit a tanulmány is alátámaszt. Az eredmények azt mutatják, hogy a földrajzi közelség nem kizárólagos tényező a vállalatközi kommunikációban, ám időszaki jellege kiemelendő, mivel a kapcsolatok kialakulásához és fenntartásához nélkülözhetetlenek a face-to-face találkozások; továbbá azt, hogy a kommunikációs technológia adta lehetőségek a virtuális közelség erősödését is magukkal hozták.
Megjelent
Folyóirat szám
Rovat
License
Copyright (c) 2025 Tér - Gazdaság - Ember

This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.