A karriertudatosság és az arra ható tényezők a felsőoktatási hallgatók körében. Egy közép-keleteurópai régióban végzett kutatás eredményei
Keywords:
karriertudatosság, felsőoktatási hallgatók, perzisztencia, kvantitatív elemzésAbstract
A tanulmány a felsőoktatási hallgatók karriertudatosságának összetevőit és a karriertudatosságra ható tényezőket vizsgálja egy Közép-Kelet európai régióban végzett kérdőíves kutatás (n=2 199) tükrében. A tanulmány hipotézise szerint a karriertudatosság két legfontosabb eleme a perzisztencia, mely a tanulmányok befejezése melletti elkötelezettséget jelenti és a lemorzsolódási esély ellentettje, valamint a tudatos pályaválasztás, mely figyelembe veszi a későbbi karrierlehetőségeket és az emberi tőke modell jóslatát. A diákok továbbtanulási motivációit és perzisztenciáját főkomponens elemzéssel vizsgálja a tanulmány. Az eredmények azt mutatják, hogy a karriertudatosság két összetevője egy főkomponensbe rendeződött a diákok körében, azonban különbségek vannak a karriertudatosságban a diákok neme, társadalmi háttere, a képzés területe, országa és finanszírozási formája szerint.
Downloads
Published
Issue
Section
License
Copyright (c) 2020 Journal of Region, Society and Economy

This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.