Aranyat ér-e az ezüstgeneráció?
Abstract
A korfa tetején lévő egyének száma és aránya permanensen növekszik, vagyis marketing szemszögből nézve egy folytonosan szélesedő és számszerűen növekvő piacról beszélhetünk, egy szegmensről: az idősek szegmenséről. Megszólításuk, a nekik kialakított kínálat mind a termékek, mind a szolgáltatások terén még gyerekcipőben jár. Kutatásunkban az idősek fogyasztói magatartását, azon belül pedig az egészséges táplálkozást és a bioélelmiszerek vásárlását/ fogyasztását vesszük górcső alá.
Tanulmányunkban rövid áttekintést adunk a téma legfőbb hazai és külföldi szakirodalmáról, valamint korábbi kutatások eredményeiről. Ezen adatok tükrében végeztük el primer kutatásunkat, melynek első lépéseként kvalitatív mélyinterjús megkérdezést végeztünk 10 fővel. E kutatás a terület alaposabb megismerését, valamint az interjúalanyok preferenciáit, attitűdjeit
segítette feltárni, valamint alapot szolgáltatott kvantitatív kutatáshoz. Ez utóbbit kérdőíves megkérdezés formájában végeztük el, a végső minta elemszáma 293 fő. A kutatásba a szakirodalom adatait figyelembe véve 60 éven felüli, Győr-Moson-Sopron megyei lakosokat vontunk be. A válaszok összesítését ezt követően egy statisztikai elemzőprogram (SPSS 18.0) segítségével összesítjük és elemezzük, így lehetőség nyílik az előzetes felvázolt kutatási kérdések megválaszolására, valamint a felállított hipotézisek alátámasztására, esetleg cáfolására.
Downloads
Published
Issue
Section
License
Copyright (c) 2013 Journal of Region, Society and Economy

This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.