A vállalati kommunikáció értelmezése és kutatása

Szerzők

  • Borgulya Ágnes Pécsi Tudományegyetem, Közgazdaságtudományi Kar, Gazdálkodástudományi Intézet Szerző

Absztrakt

A vállalati kommunikációnak mint fogalomnak és tudományos diszciplínának jelentéstartalma – eddigi története során – jelentős változásokon ment át. A változásokban a vállalat értelmezésének, a szociológia, a szervezetpszichológia, a nyelvtudomány és a kommunikációelmélet fejlődésének van kiemelkedő jelentősége. Jelen tanulmány első lépésben a vállalati kommunikáció értelmezésének változását tekinti át. Majd bemutatja, hogy a kommunikáció komplexitásának következtében nehéz egy tudományterületre épülő modellel leképezni a vizsgált tárgyat. A megközelítések és a kutatási módszerek sokféleségének ötvözése viheti előre a kutató munkáját. A tanulmány kísérletet tesz egy komplex megközelítés modelljének megalkotására.

Letöltések

Megjelent

2025-02-17

Folyóirat szám

Rovat

Metaközgadaságtan

Hogyan kell idézni

A vállalati kommunikáció értelmezése és kutatása. (2025). Tér - Gazdaság - Ember, 1(1). https://testtge.ddc.sze.hu/tge/article/view/5