Merre tart a kommunikációmenedzsment?

Hátra és előre tekintés az Európai Kommunikációs Monitor alapján

Szerzők

  • Márta Konczosné Szombathelyi Széchenyi István Egyetem Szerző
  • Gábor Balogh Pécsi Tudományegyetem Szerző
  • Ágnes Borgulya Würzburg-i Egyetemi Klinika Szerző

Absztrakt

A tanulmány célja a vállalati/szervezeti stratégiai kommunikáció helyzetének és trendjeinek áttekintése. Módszere a 2007 óta évente készített Európai Kommunikációs Monitor (European Communication Monitor, ECM) adatainak, eredményeinek összehasonlító elemzése. Az ECM a világ legrégebben futó, stratégiai kommunikációval foglalkozó empirikus kutatáson alapuló, évente megjelenő riportja. A tanulmány összegezi a kommunikációmenedzsment legfontosabb stratégiai kérdéseit, a kommunikációs vezetők kulcsfontosságú cselekvési területeit, eszközeit, kompetenciáit és kihívásait, 15 egymást követő évre visszatekintve. A tanulmány a Monitor eredményeiből levonható következtetésekkel zárul. Azt láthatjuk, hogy a technológia fejlődése állandó és növekvő kihívást jelent a kommunikációmenedzsment szakemberei számára. Mindezen új lehetőségek kihasználása és ehhez a szakemberek kompetenciáit fejlesztő képzések lehetnek a hajtóerők, amelyekkel a közönséggel való bizalmon alapuló kapcsolattartás biztosítható.

Megjelent

2024-09-30

Folyóirat szám

Rovat

Tanulmányok

Hogyan kell idézni

Merre tart a kommunikációmenedzsment? Hátra és előre tekintés az Európai Kommunikációs Monitor alapján. (2024). Tér - Gazdaság - Ember, 12(3). https://testtge.ddc.sze.hu/tge/article/view/391