A vásárlási döntések ismeretlen logikájáról: intranzitív fogyasztói alappreferenciák

Szerzők

  • Zoltán Veres Pannon Egyetem Szerző
  • Petra Platz Széchenyi István Egyetem Szerző

Absztrakt

Kutatásunk célja a vásárlási szituációban a termékválasztás közben működő döntési mechanizmus természetének feltárása a tranzitivitás szempontjából.
A tranzitív preferenciák kontextuális diszfunkcióit vizsgáljuk. A vonatkozó marketingkutatási feladatok elsődleges feltételezése, hogy minden esetben érvényesülnek az előzetesen vélt és a termék tulajdonságra vonatkozó preferenciák. Feltevésünk, hogy a termékek komplexitásának elmélyülésével csökken a preferenciák tranzitivitása. Egy későbbiekben tervezett fókuszcsoportos vizsgálatunk módszertani szerkezetének alapkritériuma az életszerű helyzet modellezése. Tanulmányunkban a problémakör verifikálására tervezett kísérleti modellünk ismertetésével és elemzésével foglalkozunk.

Letöltések

Megjelent

2025-02-17

Folyóirat szám

Rovat

Gazdaság

Hogyan kell idézni

A vásárlási döntések ismeretlen logikájáról: intranzitív fogyasztói alappreferenciák. (2025). Tér - Gazdaság - Ember, 1(3). https://testtge.ddc.sze.hu/tge/article/view/39