Modern elméletek és globális trendek a kommunikációmenedzsmentben

Szerzők

  • Márta Konczosné Szombathelyi Széchenyi István Egyetem Szerző

Absztrakt

A Public relations (PR), vagyis a stratégiai kommunikációmenedzsment a menedzsment tudományok egyik legdinamikusabban fejlődő területe. Célja, hogy kölcsönösen hasznos kapcsolatot és megértést építsen ki egy szervezet és annak érintettjei (stakeholders) között, akiken a szervezet sikere vagy bukása múlik. A PR napjainkra globálissá vált, és új régiók – mint például Kelet-
Európa, Ázsia vagy Latin-Amerika – kerülnek a szakma és a kutatások középpontjába. A tanulmány során bemutatjuk a stratégiai kommunikáció elméleteit és nemzetközi trendjeit. Először a PR-ról mint tudományról szólva áttekintjük a fogalmakat, majd az elméleteket. Megvizsgáljuk a nemzetköziesedés hajtóerőit: a globalizációt és a számítógépre, internetre épülő információs forradalmat.
A harmadik részben pedig azonosítjuk a PR legjelentősebb nemzetközi tendenciáit, a globális, professzionális, stratégiai és sokszínű jellemzőket, a szakma nőiesedését, a tömegmédia/digitális média/közösségi média hatását és további trendeket.

Letöltések

Megjelent

2025-02-17

Folyóirat szám

Rovat

Metaközgadaságtan

Hogyan kell idézni

Modern elméletek és globális trendek a kommunikációmenedzsmentben. (2025). Tér - Gazdaság - Ember, 1(3). https://testtge.ddc.sze.hu/tge/article/view/36