Diákok térérzékelése és mentális térképe – Vizsgálat egy győri technikumban
Kulcsszavak:
tér, térérzékelés, mentális térkép, középiskolás diákokAbsztrakt
A tanulmány témája középiskolás diákok térérzékelésének a vizsgálata. A kutatás célja, hogy képet kapjunk egy győri középiskola diákjainak a térérzékeléséről, mentális térképéről, a városi tér vonatkozásában. A kutatás egy korábban megkezdett neveltségi szint mérés folytatásaként fogalmazódott meg az innovatív szemléletű iskola mindennapi értékteremtő nevelőmunkájának további fejlesztése érdekében. A pedagógiai hozzáadott érték vizsgálata aktuális, a családok feladatainak nagyobb részben való átvállalása a mai kor egyik kihívása, már a középiskolás korosztályban is. Az elmúlt évek nehézségei világítottak rá erre. A mentális térkép a rajzoló térrel kapcsolatos tudására, véleményére, érzékelésére kíváncsi. A 2021/22-es tanévben elvégzett kutatás során egy térképes feladatot kaptak egy győri technikum két (egy 9. és egy 12.) osztályának diákjai. Mindennek alapján képet kaphatunk arról, hogy mennyire ismerik iskolájuk, megyeszékhelyük belvárosát, milyen gyakran fordulnak meg ott, melyek a számukra legfontosabb helyek, utak, csomópontok, tereptárgyak. A kutatás eredménye hosszabb távon azt igazolhatja, hogy az iskola pedagógiai hozzáadott érték tekintetében tudott-e tenni a fiatalok lakóhely, munkahely, iskolaváros „értékként” való megfogalmazásában. Továbbá azt is alátámaszthatja, hogy a mentális térkép minősége összefüggésben van az életkorral, a lakóhellyel és azt más tényezők is befolyásolhatják (pl. kulturális ismeretek, általános értelmesség).
Letöltések
Megjelent
Folyóirat szám
Rovat
License
Copyright (c) 2022 Tér - Gazdaság - Ember

This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.