Közösségi médiahasználata a Covid-félelmek tükrében a Z generációs nők körében
Kulcsszavak:
közösségi média, platformok, álhírek, Covid-félelmekAbsztrakt
A tanulmány célja a Z generációhoz tartozó felnőtt nők közösségi médiahasználati szokásainak feltérképezése a Covid-félelmek tükrében egy on-line felmérés tapasztalatai alapján, amit a járvány harmadik hullámában végeztünk el. Elemzéseink középpontjában a közösségi médiumok szerepének, a koronavírussal kapcsolatos tájékozódás, a hitelesség kérdésének és az álhírek
felismerésének megértése áll. A járványhelyzet alatt mind a tájékozódás, a munka, az oktatás, a szórakozás és a kapcsolattartás terén egyre nagyobb szerepet kaptak a közösségi média alkalmazások.
A kapcsolattartás szempontjából jelentősen előtérbe kerültek az üzenetküldő alkalmazások, valamint az otthoni munkavégzéshez, vagy digitális oktatáshoz kapcsolható applikációk. Primer kutatásunk eredményei (n=353 fő) alapján az elmúlt időszakban az általunk megkérdezett Z generációs nők több mint fele érezte már azt, hogy nincs kedve felmenni egy bizonyos platformra a számos vírussal kapcsolatos negatív hír, álhír miatt. A válaszadók nagy része a közösségi oldalak koronavírussal kapcsolatos tartalmainak szerepét kifejezetten negatívan ítélte meg a járványhelyzet elleni védekezésben. A minta többsége tudatos, ellenőrzi a közösségi médiában olvasott információk hitelességét. Az álhírek visszaszorítása alapvető érdek, hiszen rendkívül romboló hatása lehet az emberek mentális egészségére. A közösségi média oldalak felelőssége, hogy kontrollálja a vírussal kapcsolatos hírek hitelességét és terjedését.
Letöltések
Megjelent
Folyóirat szám
Rovat
License
Copyright (c) 2022 Tér - Gazdaság - Ember

This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.