A szubjektív életminőség és a kulturális fogyasztás vizsgálata marketing nézőpontból

Szerzők

  • Ida Ercsey Széchenyi István Egyetem Szerző

Absztrakt

Ez a tanulmány szakirodalmi áttekintést nyújt a szubjektív életminőség vizsgálatáról és azokra a kihívásokra fókuszál, amelyekkel a kutatók szembesülnek az empirikus kutatás során. A nemzetközi és különösen a hazai marketing szakirodalomban viszonylag kevés kutatás foglalkozik a szolgáltatások és a szubjektív életminőség kapcsolatának elemzésével. Kutatásom célja, annak feltárása,
hogy a kulturális aktivitás milyen hatással van az igénybevevők életminőségének értékelésére. Korábbi kutatási eredmények azt mutatják, hogy módszertani szempontból kulcskérdés a globális és/vagy többdimenziós mérési szint eldöntése, másrészt a vizsgált kulturális aktivitás széles vagy szűk értelmezése, mérése. A kulturális aktivitás és a szubjektív életminőség közötti kapcsolatot két megközelítésben (közvetlen, közvetett) vizsgálom. A kutatás feltáró fázisában fókuszcsoportos interjúkat és próbakutatást végeztem. A választott kutatási témához kapcsolódóan elemzem az eredményeket, és megvitatom a kutatási terv fő módszertani kérdéseit.

Letöltések

Megjelent

2025-02-17

Folyóirat szám

Rovat

Ember és Társadalom

Hogyan kell idézni

A szubjektív életminőség és a kulturális fogyasztás vizsgálata marketing nézőpontból. (2025). Tér - Gazdaság - Ember, 1(2). https://testtge.ddc.sze.hu/tge/article/view/33