A szubjektív életminőség és a kulturális fogyasztás vizsgálata marketing nézőpontból
Absztrakt
Ez a tanulmány szakirodalmi áttekintést nyújt a szubjektív életminőség vizsgálatáról és azokra a kihívásokra fókuszál, amelyekkel a kutatók szembesülnek az empirikus kutatás során. A nemzetközi és különösen a hazai marketing szakirodalomban viszonylag kevés kutatás foglalkozik a szolgáltatások és a szubjektív életminőség kapcsolatának elemzésével. Kutatásom célja, annak feltárása,
hogy a kulturális aktivitás milyen hatással van az igénybevevők életminőségének értékelésére. Korábbi kutatási eredmények azt mutatják, hogy módszertani szempontból kulcskérdés a globális és/vagy többdimenziós mérési szint eldöntése, másrészt a vizsgált kulturális aktivitás széles vagy szűk értelmezése, mérése. A kulturális aktivitás és a szubjektív életminőség közötti kapcsolatot két megközelítésben (közvetlen, közvetett) vizsgálom. A kutatás feltáró fázisában fókuszcsoportos interjúkat és próbakutatást végeztem. A választott kutatási témához kapcsolódóan elemzem az eredményeket, és megvitatom a kutatási terv fő módszertani kérdéseit.
Letöltések
Megjelent
Folyóirat szám
Rovat
License
Copyright (c) 2013 Tér - Gazdaság - Ember

This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.