Fesztiválok marketingtevékenységének kutatása kvalitatív eszközökkel

Szerzők

  • Száva Zsigmond Budapesti Gazdaságtudományi Egyetem Szerző
  • Szilárd Németh Budapesti Gazdaságtudományi Egyetem Szerző
  • Péter Tóth Budapesti Gazdaságtudományi Egyetem Szerző
  • Attila Ernhaft Budapesti Gazdaságtudományi Egyetem Szerző

Kulcsszavak:

festival marketing, qualitative research, world café method

Absztrakt

A tanulmány célja egy hazai fesztiválokkal foglalkozó leíró kutatás módszertanának és egyes (rész)eredményeinek bemutatása, kiemelten a fesztiválok marketing tevékenységének elemzésére, amely során kvalitatív adatgyűjtési technika alkalmazására került sor: világkávézó és interjúk formájában. A kutatás során fesztiválszervezők és a fesztiválok marketingtevékenységért felelős vezetőinek megkérdezése történt meg. Az elemzés struktúrája követi az általános marketing mixet, melyhez kapcsolódóan az elemzés során világossá vált, hogy a fesztiválok esetén az ad hoc marketing tevékenység nem elégséges, a szolgáltatástervezés folyamata legalább olyan összetett, mint más üzleti vállalkozások esetén, valamint, hogy a digitalizáció begyűrűző hatása befolyásolja és alakítja a fesztiválok által végzett marketingtevékenységet is.

Megjelent

2019-09-30

Folyóirat szám

Rovat

Tanulmányok - Gazdasági kérdések

Hogyan kell idézni

Fesztiválok marketingtevékenységének kutatása kvalitatív eszközökkel. (2019). Tér - Gazdaság - Ember, 7(2-3). https://testtge.ddc.sze.hu/tge/article/view/325