Fesztiválok marketingtevékenységének kutatása kvalitatív eszközökkel
Kulcsszavak:
festival marketing, qualitative research, world café methodAbsztrakt
A tanulmány célja egy hazai fesztiválokkal foglalkozó leíró kutatás módszertanának és egyes (rész)eredményeinek bemutatása, kiemelten a fesztiválok marketing tevékenységének elemzésére, amely során kvalitatív adatgyűjtési technika alkalmazására került sor: világkávézó és interjúk formájában. A kutatás során fesztiválszervezők és a fesztiválok marketingtevékenységért felelős vezetőinek megkérdezése történt meg. Az elemzés struktúrája követi az általános marketing mixet, melyhez kapcsolódóan az elemzés során világossá vált, hogy a fesztiválok esetén az ad hoc marketing tevékenység nem elégséges, a szolgáltatástervezés folyamata legalább olyan összetett, mint más üzleti vállalkozások esetén, valamint, hogy a digitalizáció begyűrűző hatása befolyásolja és alakítja a fesztiválok által végzett marketingtevékenységet is.
Megjelent
Folyóirat szám
Rovat
License
Copyright (c) 2025 Tér - Gazdaság - Ember

This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.