A bizalom szerepe a közösségi gazdaság és a couchsurfing megítélésében

Szerzők

  • Kinga Zsuzsanna Nagy Magyar Testnevelési és Sporttudományi Egyetem Szerző
  • Anett Kovács Magyar Testnevelési és Sporttudományi Egyetem Szerző
  • Miklós Bánhidi Széchenyi István University Szerző
  • Eszter Kovács Széchenyi István University Szerző

Kulcsszavak:

interperszonális bizalom, közösségi gazdaság, couchsurfing (CS), fogyasztók, szálláshelytípus

Absztrakt

Felismerve, hogy a közösségi gazdaság üzleti modelljét nehéz a normál piaci logikába illeszteni, a tanulmány célja megvizsgálni, hogy a különböző fogyasztói szegmensek hogyan viszonyulnak a bizalmon alapuló megosztás új lehetőségeihez. A személyközi és az online bizalmat, a közösségi gazdaságban való részvétel motivációit és a bizalmon alapuló szálláshelyek felértékelődésének okait a vonatkozó szakirodalom szintézise mutatja be. Az empirikus kutatás célja feltárni, hogy van-e különbség a közösségi gazdasághoz kapcsolódó bizalomadás mértékében az alapján, hogy a fogyasztók milyen szálláshelytípust preferálnak utazásaikon. Egy 2017-ben és 2018-ban felvett online kérdőíves kutatás keretében 175 fő töltötte ki a kérdőívet. A nem reprezentatív felmérés eredményei szignifikáns különbségeket tártak fel a csoportok között. A hotelt preferálók mutatták a legalacsonyabb szintű bizalmat a helyi közösségek és a más nemzetiségű vendégek vagy vendéglátók iránt, míg a couchsurfing-et, a hostelt és az Airbnb-t preferálók voltak a legnyitottabbak irántuk.

Megjelent

2019-09-30

Folyóirat szám

Rovat

Tanulmányok - Társadalmi kérdések

Hogyan kell idézni

A bizalom szerepe a közösségi gazdaság és a couchsurfing megítélésében. (2019). Tér - Gazdaság - Ember, 7(2-3). https://testtge.ddc.sze.hu/tge/article/view/318