A marketing szemlélet elterjedése az önkormányzatok által nyújtott közüzemi szolgáltatásokban
Absztrakt
A tanulmány első részében a marketing szemlélet közszolgáltatási környezetbe való bevezetésével kapcsolatos elméleti vitának a rövid áttekintésére kerül sor, ami során bemutatásra kerül a támogató és ellenző nézőpont érvelése. Az empirikus elemzésben a közszolgáltatások hazai marketing gyakorlata áll az érdeklődés középpontjában, amely keretében az önkormányzati lakossági közüzemi szolgáltatást nyújtó szervezetek képezik a vizsgálódás tárgyát. A cikk célja, hogy feltárásra kerüljön az ügyfél-orientációs szervezeti viselkedés elterjedésének a mértéke, illetve a további adaptációnak az előrejelzése. Az elvégzett klaszterelemzés azt mutatja, hogy az ügyfél-orientációs szervezeti viselkedés tekintetében három jól elkülönülő csoport rajzolódik ki. Az eredmények alapján a két ellenpólust az ügyfél-barát és a klasszikus bürokratikus működést mutató közüzemek jól elkülönülő csoportjai képezik, amelyek között „félúton” helyezkedik el a legnagyobb elemszámú csoport, amely nem mutat markáns irányultságot.
Megjelent
Folyóirat szám
Rovat
License
Copyright (c) 2025 Tér - Gazdaság - Ember

This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.